Siemanko Panowie i Panie ! Mam pytanie założyłem ostatnimi czasy Do mojej Cebulki cylinderek Malossiego 175.
Powiedzcie mi co dalej ? Gaźnik? sprzęgło? co trzeba jeszcze wsadzić żeby to coś w ogóle szło ? Po założeniu tego cylindra odczułem tylko inną charakterystykę pracy silnika i może ma troszkę więcej krzepy ale uwierzcie mi ze odrobinkę to odczułem . A wielcy fachowcy "Mechanicy"-o ile można ich tak nazwać nie potrafią mi powiedzieć co mam zrobić. Może z was jest ktoś co robił taką operację i naprawdę czuje różnicę na przyśpieszeniu mocy i V-MAXIE. Proszę pomóżcie mi bo jest zima i ona biedna stoi sobie w garażu i czeka na swojego tatusia aż w niej pogrzebie tylko ten tatuś nie wie co gdzie ma jej grzebać.
Offline
1. Ostra modyfikacja układu dolotowego i wylotowego
2. Regulacja gaźnika ew. wymiana dyszy na większą albo całego gaźnika
3. Moment obrotowy to sila gazu podczas wybuchu mieszanki razy dlugosc wykorbienia korbowodu. Masz moc podczas wybuchu sprężonej mieszanki dzieki pojemności teraz zmienić korbowód.
4. Napompuj opony, szczególnie tylną. Będą mniejsze opry toczenia i większa "odbijalność" od powierzchni
5. Wymiana układu zapłonowego itd...
Jeśli wybierzesz jakąś z tych modyfikacji to napisz, a rozwinr temat jeśli chcesz czytać moje brednie
Edit: jak pisałem powyższe to byłem na telefonie, teraz trochę rozwińmy to
1. Długość dolotu w CBR jest dosyć dobra i pozwala osiągnąć moc przy 10 000 RPM, więc długość jest spoko, za to fajnie gdybyś porządnie przeczyścił gaźnik i filtr powietrza, paliwa. Jeśli często jeździsz na obrotach wyższych niż 10 tysięcy to możesz wrzucić filtr stożkowy, jeżeli nie to zostaw tak jak jest Jeżeli jeździsz niżej (okolice 8 tysięcy) to możesz trochę wydłużyć dolot, poprzez dłuższy filtr powietrza, albo króciec ssący
Oczywiście dolot można wypolerować, ale nie do przesady, bo na gładkich powierzchniach mieszanka się skrapla
Za to wydech w środku na błysk
Najlepiej wypoleruj tą część wydechu (chyba kolektor) zaraz przy silniku. Sprawdź czy w wydechu nie ma zwężeń jeśli możesz
Jeśli są to czym prędzej je wyrzuć, możliwe, że one mocno blokują silnik. Szczególnie przy większej pojemności.
2. Powinna tu coś dać wymiana dyszy, najlepiej kup kilka rozmiarów i sprawdź na jakiej moto najlepiej ciągnie. Pamiętaj aby pod każdą wyregulować gaźnik! Dawkę na iglicy standardowo ustawić na najmniejszą, regulować dyszą. Regulacja oczywiście na porządnie ciepłym silniku (zrób jakieś 10 kilometrów) dawkę ustaw tak aby najlepiej wkręcał się na obroty, najlepiej zapisuj ustawienia: w postaci video wkręcanie się, a na kartce przy jakim obrocie od przykładowo maksymalnego Metodą prób i błędów ustaw wygięcie blaszki w komorze pływakowej w gaźniku, no i gaźnik porządnie wyregulowany
Oczywiście obroty jałowe takie, aby nie gasł
3. Wrzucić jakiś dobry korbowód i powinno być lepiej, ale on przy większej pojemności nadaje się również do wymiany ze względów bezpieczeństwa, gdyż większa pojemność mocniej na niego naciska. Pomóc powinno również wymienienie łożysk w których siedzi wał i dobre nasmarowanie ich!
4. Mniejsze opory toczenia ułatwią jazdę, a w szczególności start. Ich większa "skoczność" sprawi, że moto lepiej "wyskoczy" na starcie. Pamiętaj, aby przy pompowaniu zachować umiar, bo zbyt mocno napompowana opona może nie wytrzymać podczas jazdy ciśnienia i nacisku co ją rozsadzi.
5. Wymiana świecy na nową daje bardzo dobre efekty na niskich biegach. Moto będzie bardziej zrywne + dobra świeca = dobry wybuch mieszanki, więc moc wzrasta A poza tym stara świeca się już pewno trochę zużyła i straciła swe właściwości.
6. Nowy punkt. Regulacja zaworów, cylinder jest nowy, więc należy wyregulować zawory, szczerze wątpię, aby w cylindrach wypuszczonych na wolny rynek były standardowo wyregulowane zawory Poprawi to ciśnienie, a więc i moc
7. Sprawdź czy nic nie łapie lewego powietrza, wtedy ciśnienie sprężania mieszanki mocno spada i nie ma zwyczajnie mocy Możesz to zrobić na przykład poprzez szczelne założenie reklamówki na cylinder, jeżeli się napompuję lub zassa to dokładnie obacz cylinder i powinno być dobrze.
Zrobić można naprawdę wiele, to są takie podstawowe sprawy
Offline
1. Są blokady na wydechu to napewno je wyrzucę tej zimy ale powiedz mi jak wiesz jak wypolerować ten wydech od środka ?
2.Dysza jest wymieniona tak jak pisałeś metodą prób i błędów Co do blaszek pływaka nie probowałem ale postaram się spróbować .
3.Na razie to nie mam za co
4.Opony mam napompowane wg zaleceń bynajmniej przednią bo tylna jest szersza i jest napompowane tez tak jak ma byc
5.Świeca - jak mowisz ze przyszedł jej czas to jutro pojade po nią
6.Tylko powiedz jak mam je wyregulowac ? Tak jak były na zwykłej 125 ?
7. Lewe powietrze nigdzie nie wchodzi było to juz sprawdzane .
Dzięki za poświęcony czas dla mnie i mojej CBR'y
Offline
Czas, a ile na niej zrobiłeś? I ile ma lat ta świeca? Regulacja metodą prób i błędów oczywiście, po to znów regulujesz, aby nie było tak jak na 125 Wszystko ma inną specyfikę. Na twoim miejscu tak naprawdę to zacząłbym od regulacji zaworów
Polerowanie wylotu? Mniej więcej tak: najlepiej na jakąś giętką rzecz nakładasz papier ścierny (najlepiej 400) kilka kwadransów polerowania i w gumowej rękawiczce sprawdzasz tak gdzie sięgniesz czy jest już dobrze, jeśli czujesz jeszcze jakieś grudnki to polerujemy dalej. Na koniec sumiennie wyczyścić szmatką (jak masz to RÓWNIEŻ kompresorem) i ewentualnie leciutko pasty polerskiej, ale nie całkiem na początku tylko ten centymetr dalej
Najlepiej jakbyś mógł się w tym przejrzeć
Edit: http://allegro.pl/cylinder-kit-malossi- … 13426.html takie coś kupiłeś?
Offline
Tak ten cylinder kupiłem tylko nie wiedziałem ze on az tyle na allegro kosztuje
A co do swiecy jest stara a czasu ma napewno sporo bo nawet przez poprzedniego własciciela była nie wymieniana
Offline
To niezwłocznie ją wymień i proszę sprawdź zawory w pierwszej kolejności
A jeśli chodzi o świece to polecam to: http://www.promoto.pun.pl/viewtopic.php?id=131
Ogólnie w modernizacjach technicznych i w poradnikach dużo rzeczy znajdziesz
A jak świeca stara to się nie dziwie, że słaby efekt dało...
Offline