rafał95 - 06-12-2012 22:21:47

Siemanko Panowie i Panie ! Mam pytanie założyłem ostatnimi czasy Do mojej Cebulki cylinderek Malossiego 175.
Powiedzcie mi co dalej ? Gaźnik? sprzęgło? co trzeba jeszcze wsadzić żeby to coś w ogóle szło ? Po założeniu tego cylindra odczułem tylko inną charakterystykę pracy silnika i może ma troszkę więcej krzepy ale uwierzcie mi ze odrobinkę to odczułem . A wielcy fachowcy "Mechanicy"-o ile można ich tak nazwać nie potrafią mi powiedzieć co mam zrobić. Może z was jest ktoś co robił taką operację i naprawdę czuje różnicę na przyśpieszeniu mocy i V-MAXIE.  Proszę pomóżcie mi bo jest zima i ona biedna stoi sobie w garażu i czeka na swojego tatusia aż w niej pogrzebie tylko ten tatuś nie wie co gdzie ma jej grzebać. :)

Guildos - 06-12-2012 22:42:34

1. Ostra modyfikacja układu dolotowego i wylotowego
2. Regulacja gaźnika ew. wymiana dyszy na większą albo całego gaźnika
3. Moment obrotowy to sila gazu podczas wybuchu mieszanki razy dlugosc wykorbienia korbowodu. Masz moc podczas wybuchu sprężonej mieszanki dzieki pojemności teraz zmienić korbowód.
4. Napompuj opony, szczególnie tylną. Będą mniejsze opry toczenia i większa "odbijalność" od powierzchni
5. Wymiana układu zapłonowego itd...

Jeśli wybierzesz jakąś z tych modyfikacji to napisz, a rozwinr temat jeśli chcesz czytać moje brednie :)

Edit: jak pisałem powyższe to byłem na telefonie, teraz trochę rozwińmy to :)

1. Długość dolotu w CBR jest dosyć dobra i pozwala osiągnąć moc przy 10 000 RPM, więc długość jest spoko, za to fajnie gdybyś porządnie przeczyścił gaźnik i filtr powietrza, paliwa. Jeśli często jeździsz na obrotach wyższych niż 10 tysięcy to możesz wrzucić filtr stożkowy, jeżeli nie to zostaw tak jak jest :) Jeżeli jeździsz niżej (okolice 8 tysięcy) to możesz trochę wydłużyć dolot, poprzez dłuższy filtr powietrza, albo króciec ssący :) Oczywiście dolot można wypolerować, ale nie do przesady, bo na gładkich powierzchniach mieszanka się skrapla :( Za to wydech w środku na błysk :) Najlepiej wypoleruj tą część wydechu (chyba kolektor) zaraz przy silniku. Sprawdź czy w wydechu nie ma zwężeń jeśli możesz :) Jeśli są to czym prędzej je wyrzuć, możliwe, że one mocno blokują silnik. Szczególnie przy większej pojemności.

2. Powinna tu coś dać wymiana dyszy, najlepiej kup kilka rozmiarów i sprawdź na jakiej moto najlepiej ciągnie. Pamiętaj aby pod każdą wyregulować gaźnik! Dawkę na iglicy standardowo ustawić na najmniejszą, regulować dyszą. Regulacja oczywiście na porządnie ciepłym silniku (zrób jakieś 10 kilometrów) dawkę ustaw tak aby najlepiej wkręcał się na obroty, najlepiej zapisuj ustawienia: w postaci video wkręcanie się, a na kartce przy jakim obrocie od przykładowo maksymalnego :) Metodą prób i błędów ustaw wygięcie blaszki w komorze pływakowej w gaźniku, no i gaźnik porządnie wyregulowany :) Oczywiście obroty jałowe takie, aby nie gasł :)

3. Wrzucić jakiś dobry korbowód i powinno być lepiej, ale on przy większej pojemności nadaje się również do wymiany ze względów bezpieczeństwa, gdyż większa pojemność mocniej na niego naciska. Pomóc powinno również wymienienie łożysk w których siedzi wał i dobre nasmarowanie ich!

4. Mniejsze opory toczenia ułatwią jazdę, a w szczególności start. Ich większa "skoczność" sprawi, że moto lepiej "wyskoczy" na starcie. Pamiętaj, aby przy pompowaniu zachować umiar, bo zbyt mocno napompowana opona może nie wytrzymać podczas jazdy ciśnienia i nacisku co ją rozsadzi.

5. Wymiana świecy na nową daje bardzo dobre efekty na niskich biegach. Moto będzie bardziej zrywne + dobra świeca = dobry wybuch mieszanki, więc moc wzrasta :) A poza tym stara świeca się już pewno trochę zużyła i straciła swe właściwości.

6. Nowy punkt. Regulacja zaworów, cylinder jest nowy, więc należy wyregulować zawory, szczerze wątpię, aby w cylindrach wypuszczonych na wolny rynek były standardowo wyregulowane zawory :) Poprawi to ciśnienie, a więc i moc :)
7. Sprawdź czy nic nie łapie lewego powietrza, wtedy ciśnienie sprężania mieszanki mocno spada i nie ma zwyczajnie mocy :( Możesz to zrobić na przykład poprzez szczelne założenie reklamówki na cylinder, jeżeli się napompuję lub zassa to dokładnie obacz cylinder i powinno być dobrze.

Zrobić można naprawdę wiele, to są takie podstawowe sprawy :D

Kamko5 - 07-12-2012 17:19:07

tak jak guildos jak polecam najpierw wymienić świecę chyba że świeca jest dosyć nowa a jeżeli tak bardzo chcesz tej mocy to 175 sprzedaj i kup 250 albo większy

rafał95 - 07-12-2012 17:23:00

1. Są blokady na wydechu to napewno je wyrzucę tej zimy ale powiedz mi jak wiesz jak wypolerować ten wydech od środka ?
2.Dysza jest wymieniona tak jak pisałeś metodą prób i błędów :) Co do blaszek pływaka nie probowałem ale postaram się spróbować .
3.Na razie to nie mam za co :)
4.Opony mam napompowane wg zaleceń bynajmniej przednią bo tylna jest szersza i jest napompowane tez tak jak ma byc :)
5.Świeca - jak mowisz ze przyszedł jej czas to jutro pojade po nią :)
6.Tylko powiedz jak mam je wyregulowac ? Tak jak były na zwykłej 125 ?
7. Lewe powietrze nigdzie nie wchodzi było to juz sprawdzane . :)

Dzięki za poświęcony czas dla mnie i mojej CBR'y :)

Guildos - 07-12-2012 17:36:54

Czas, a ile na niej zrobiłeś? I ile ma lat ta świeca? Regulacja metodą prób i błędów oczywiście, po to znów regulujesz, aby nie było tak jak na 125 :) Wszystko ma inną specyfikę. Na twoim miejscu tak naprawdę to zacząłbym od regulacji zaworów :D

Polerowanie wylotu? Mniej więcej tak: najlepiej na jakąś giętką rzecz nakładasz papier ścierny (najlepiej 400) kilka kwadransów polerowania i w gumowej rękawiczce sprawdzasz tak gdzie sięgniesz czy jest już dobrze, jeśli czujesz jeszcze jakieś grudnki to polerujemy dalej. Na koniec sumiennie wyczyścić szmatką (jak masz to RÓWNIEŻ kompresorem) i ewentualnie leciutko pasty polerskiej, ale nie całkiem na początku tylko ten centymetr dalej :)

Najlepiej jakbyś mógł się w tym przejrzeć :)

Edit: http://allegro.pl/cylinder-kit-malossi- … 13426.html takie coś kupiłeś?

rafał95 - 07-12-2012 18:13:29

Tak ten cylinder kupiłem tylko nie wiedziałem ze on az tyle na allegro kosztuje :)
A co do swiecy jest stara a czasu ma napewno sporo bo nawet przez poprzedniego własciciela była nie wymieniana :)

Guildos - 07-12-2012 18:16:42

To niezwłocznie ją wymień i proszę sprawdź zawory w pierwszej kolejności :)
A jeśli chodzi o świece to polecam to: http://www.promoto.pun.pl/viewtopic.php?id=131 :)
Ogólnie w modernizacjach technicznych i w poradnikach dużo rzeczy znajdziesz :)
A jak świeca stara to się nie dziwie, że słaby efekt dało...

rafał95 - 07-12-2012 18:42:39

No wiadomo ze NGK :) zawory zobacze razem z kumplem jutro . Dzieki wielkie ze chociaż na tym forum mnie nikt nie olał  :)

Guildos - 07-12-2012 18:45:13

A na innych Cię olali? Dziwne :)

rafał95 - 07-12-2012 18:55:44

W wiekszości tak nik nie napisał mi tak długiego i wyczerpujacego postu jak ty :)

Guildos - 07-12-2012 19:02:57

Teraz tylko, aby to coś osiągi poprawiło :)

rafał95 - 07-12-2012 21:24:16

Zrobimy zobaczymy . Napewno napisze  czy cos dało tylko nie wiem jak ja to wyprobuje skoro snieg :/

Guildos - 07-12-2012 22:15:35

Jeśli jestem dobrym szpiegiem to wyniuchałem, że na mielochu pytałeś się o gaźnik? Tak 32 mm będą idealne :) Szczególnie z nową świecą. Dowiedziałem się również, iź rozwierciłeś dysze z 118 na 130 :) Czy to prawda?

rafał95 - 07-12-2012 22:39:28

Jesteś dobrym szpiegiem ale gaznik 32 moze i by pasował tylko ze niemam jak jej na nim sprawdzic a szkoda mi kupic gaznik ktory okaze sie ze bedzie ja zalewał . Tylko tu jest ten problem :) Ale do Malanowskiego i partnerzy pasujesz w sam raz :)

Kamko5 - 08-12-2012 13:52:01

miło słyszeć takie pochwały szkoda że reszta tego nie docenia :| a mnie też ogólnie na innych forach olewają

zetka50 - 08-12-2012 16:49:13

A sam zmieniałeś cylinder bo nie doczytałem ? Często przy wymianie cylindra wzrasta przyspieszenie i tylko lekko prędkość i dlatego zmieniają przełożenia może u ciebie też tak jest ale pewnie to ta świeca skoro od nowości nie wymieniana i zawory .

Guildos - 08-12-2012 18:02:40

Zgadzam się z powyższym postem :D

rafał95 - 08-12-2012 22:43:39

Sprobuje z tą świeca zawory tez zobacze . Tylko ze napisałes mi ze jest odzczucie na przyspieszeniu i lekko na v-maxie ani tego ani tego nie czuje praktycznie . :(
A myslałem że zrobię z niej 600-te :(

Guildos - 08-12-2012 22:55:40

Bo poprzednia świeca miała 9 lat i około 20 000 przebiegu. A tam jest 2 suw, więc olej ją dodatkowo ubrudził :D A sądząc po plastikach i stanie po kupnie moto było używane ostro :)

rafał95 - 08-12-2012 23:17:05

Cbr'a to 4 suw. Ale nie wiem co chcesz od plastików ?

Guildos - 08-12-2012 23:33:38

Sorry, pod wieczór zaczynam pisać głupoty :(

rafał95 - 08-12-2012 23:36:46

Nie no powiedz moze naprawde z nia jest coś nie tak a ja niewiem .

Guildos - 09-12-2012 16:36:25

A jak tam zawory? A ogólnie CBR jaki rocznik i przebieg?

rafał95 - 09-12-2012 19:11:05

Rok 2004 przebieg 29 tys. Jeszcze nic nie robiłem narazie z zaworami.

Guildos - 09-12-2012 19:13:23

Duży trochę ten przebieg :)

rafał95 - 09-12-2012 20:15:25

Moim zdaniem jest normalny jak na moto z 2004 roku . A jak wiekszosc ludzi sie łudzi ze np moto z 2001 moze miec 11 tys przebiegu.

Kamko5 - 09-12-2012 20:21:14

Ja mam tzr 50 i ma około 20 tysięcy przebiegu a silnik pociągnie drugie tyle jak nie więcej.

rafał95 - 09-12-2012 20:24:44

I który rok ?

Guildos - 09-12-2012 21:39:53

Z tego co mi wiadomo 2003 :)

rafał95 - 09-12-2012 22:53:35

1.Ej nie wiem czy dobrze odczuwam ale chyba nie podoba sie wam cos w moim motocyku tak szczerze to sie tym nie przejmuje zbytnio .
2.Motocykl jest uzytkowany nie poto go kupiłem zeby stał.
3.Od marca tego roku do konca listopada zrobiłem nia 10tys km i byłem nia z 6 razy w Zielonej Górze to jakies 160 km w jedna strone .
4.Więc nie rozumiem o co chodzi z przebiegiem i plastikami nie rozumiem.(może to zazdrosc nie znam was to nie oceniam).
5.Dbam o nia jak moge i na tyle ile pozwola fundusze .
Dziękuje !

Guildos - 09-12-2012 23:42:23

1. Skoro mamy pomóc to musimy szukać wad. Do samej CBR nie mamy urazów. Sorry, że robimy taki efekt, ale szukamy przyczyny twego problemu.
2. To dobrze, ja dotychczas wzorowałem się na przebiegu Kamko, ale wiem, że CBR są bardzo wytrzymałe.
3. Spoko, szerokości!
4. Przebieg wydał mi się duży, bo dotychczas mam tylko porównanie do Kamko. Z plastikami sam właściwie niewiem. Sorry mój błąd. Nie chodzi o zazdrość tylko o dawanie propozycji różnych, możliwych problemów :)
5. To dobrze, nie twierdze, że nie :D

Wszystko już spoko? Nie mamy ani do Ciebie, ani do twej CBR jakichkolwiek urazów.

zetka50 - 10-12-2012 17:20:45

Sam mam chęć w przyszłości kupić sobie CBR :)

Guildos - 10-12-2012 20:13:13

A więc jak tam z zaworami? :)

Zecio - 27-12-2012 16:12:39

Wiesz co, sam powiadałeś, iż moment obrotowy = siła wybuchu mieszanki x wykorbienie wału korbowego i tego się trzeba trzymać, bo moc w tym przypadku będzie zwiększana prost proporcjonalnie do momentu obrotowego, i teraz tak:
- sprawdź GMP, ale to pod warunkiem, iż nowy cylinder jest "wyższy" bo wtedy wał może być za krótki i jest mniejszy stopień sprężania, ale to jest mało prawdopodobne, znaczy wiesz w Made in China do 50 ccm dają wał od 110 więc jak tam zmieniają cylinder to wszystko jest spoko i daje moc

:) - 18-01-2013 19:50:18

Mam pytanie jaki korbowód do tego cylinderka 175ccm włożyć ? Moze ktos da jakis link bo nie moge nic o tym znaleźć :) Z góry dzieki bo tez mam zamiar wsadzic ten cylinderek :)

Guildos - 21-01-2013 15:37:34

Nie znajdziesz :) zainwestuj w sportowe wałki rozrządu efekt powinien być lepszy :) około 18 - 19 realnie :D

;) - 21-01-2013 16:41:59

dzieki wielkie... to i tak planowalem kupic a moze polecisz jakis dobry waleczek pod ten cylinderek ? jakis co duzo wmiare da ... jak bys cos mial albo wgl ktos mial .. chetnie czekam na linki ...

Guildos - 21-01-2013 17:27:33

A zarejestrować się i pisać później da rade?

Bilu - 21-01-2013 21:12:13

To jak ? Macie jakies Linki ?
Chce zalozyc ten cylinderek: http://moto125.pl/p/200/396/sportowy-cy … honda.html
Taki wałek: http://moto125.pl/p/200/844/sportowy-wa … honda.html
Oraz taki wydech: http://moto125.pl/p/200/860/kompletny-s … honda.html
Mam nadzieje ze przy takich zmianach moja cbr bedzie posiadala kolo 25-30 km :) Czy mam racje ?

Guildos - 22-01-2013 17:12:46

No prawie :) szczególnie jeśli chodzi o cyl... jeżeli zobaczysz inne cylindry na tej stronie to ujrzysz, że mają pojemność 170, a ten co podałeś ma 175 i tutaj więcej nie znaczy lepiej, bo wyczytałem, że średnica tłoka jest taka sama, więc ten musi być wyższy, a wtedy jest mniejsza kompresja i słaby efekt :) te kilka mm w przypadku kompresji to są jak kilka kilometrów do przejścia dla człowieka :D jeżeli chodzi o wydech to musiałbym to głęboko przemyśleć, czy kasa nie pójdzie w błoto, ale to później bo teraz słabo z czasem :/

Bilu - 22-01-2013 22:26:40

Powiedz mi czy ten cylinderek co podałem to jest dokładnie taki sam jak ten : http://allegro.pl/cylinder-kit-malossi- … 31801.html  ????
Bo jesli pisza ze to jest do hondy cbr 125 wiec nie powinien miec wiekszego skoku :) takie jest moje zdanie ale mozliwe ze sie myle .. Czekam na odpowiedz :)

P.S A i jesli chodzi o te cylindry to tylko ten za 1900zl pasuje jeszcze bo moja honda to 2007r ... A 1900 to jest spora roznica niz 1300 :)

A i chcialem jeszcze dorzucic taki filterek : http://allegro.pl/sportowy-filtr-powiet … 49824.html :)

Guildos - 23-01-2013 16:03:25

Ale pomyśl logicznie, ta sama średnica tłoka a pojemność większa, jeżeli nie jest to osiągnięte szerokością, to oznacza, że wysokością. A cyl jest taki sam na moje oko.

Bilu - 23-01-2013 17:06:59

czyli ten cylek nie bedzie dobry ? czylii trzeba by zmianic walek  i korbowod ?

Guildos - 23-01-2013 17:15:30

albo tłok i wtedy pojemność się wyrównuje, tam na stronie jest 100 zł droższy, na razie odpuść wydech i będzie :)

Bilu - 23-01-2013 17:16:46

Czyli ktory cylek ten z allegro czy z stronki za 1350? i walek oczywiscie ... a ten filterek to dobry bedzie ? cos da ?

Guildos - 23-01-2013 17:22:25

Ze stronki, a masz może jakieś zdjęcia seryjnego filtra i ogólnie dolotu?

Bilu - 23-01-2013 17:24:22

nie mam ale jutro zrobie ;) a co do wydechu .. potrzebuje tylko tlumika z kolektorem albo bez niego xD :) bo koncowke mam streetfightera .... :)

Guildos - 23-01-2013 17:43:36

Spoko, poszukam. Fajnie by było jakbyś się jeszcze udzielił w innych cześciach forum, np przywitaniach czy recenzjach, gdzie możesz dać całą historię swojej maszyny itd... :)

Bilu - 23-01-2013 17:58:46

Spoko zajrze tam pozniej ;)

Guildos - 24-01-2013 11:24:37

To czekam na zdjęcia :)

CD - 07-02-2013 21:44:18

Sory panowie za nieobecnosc i brak zdjec i wgl ale wyjechalem :) czy wgl ktos juz na tym jezdzil jak to chodzi czy sie nie psuje ? czy jak ? bo jestem zdecydowany tylko nie chce wywalic kasy i po miesiacu czy 2 sie rozjebalo :) przepraszam za słownictwo :)

Guildos - 08-02-2013 16:35:52

Poczytałem na necie, że są dobre. Ta firma robi także w dwutakcie i ludzie sobie chwalą.

spaceman - 16-01-2014 16:30:13

Witam chciałbym odnowić temat. W ubiegłym roku zakupiłem HONDE CBR 125R. po zakończeniu sezonu stwierdziłem że jest już za słaba jak dla mnie i nudzi mi się :) A szkoda mi jej sprzedawać i kupować coś większego bo chce z niej zrobić ciekawy motorek wizualnie jak i mechanicznie. Jeśłi chodzi o Tuning Wizualny jak skończę to fotki wrzucę :) a tutaj chcę się dowiedzieć co mogłbym zrobić aby podnieść v-maxa o jakieś 20-30km/h jeśłi to możłiwe a nie wierzę że nie :) Liczę na Was;) i odrazu zapytam co sądzicie o tym http://moto125.pl/p/200/313/sportowy-cy … honda.html ?

Guildos - 16-01-2014 16:37:50

Rocznik, przebieg, szczegóły poproszę ;p

spaceman - 16-01-2014 16:41:32

2007r. przebieg przed sezonem 7tys. bo na początku urwała mi się linka a teraz pewnie jakieś 15-17tys. szczerze nie wiem :P

Guildos - 16-01-2014 16:46:12

Jak od nowości ta sama świeca to wymiana raczej dobrze się przyjmie, przeczyścić wszytsko. A sposobów na tuning jest dużo, większa pojemność, turbo, sportowy wałek rozrządu, albo wszystko na raz i mocy pod dostatkiem ;p

Kamko5 - 16-01-2014 16:48:14

jaką kasą dysponujesz ? :D

spaceman - 16-01-2014 16:49:34

No to co proponujesz na początek zacznij od tych co można zrobić najtaniej ;) i najlepiej linki do części ;) Narazie kasa nie gra roli ale chcę to zrobić w miarę tanio ale żeby jechało :) bo jak mam włożyć 5tys to podziękuje :) w miarę rozsądku :)

Guildos - 16-01-2014 16:59:45

Z wałkiem trochę ciężko w Polsce, cylinder no nie wszytskim się podoba efekt ale zostaje też turbo elektryczne, bo np. tu masz pobór powietrza silnika 210 cc czyli o wiele większego. http://obrazki.elektroda.net/10_1247755089.png a 20 dm3/s to 42 CFM a już zwykły wentylator komputerowy, np taki: http://www.kurtmedia.pl/product-pol-195 … 25mm-.html ma CFM 51, więc więcej niż zaciąga 210 ccm i już tam dałoby mocy jak DOBRZE byś to zrobił, więc w 1215 jeszcze więcej, bo mniejsza pojemność potrzebuje mniej powietrza, ja obecnie do mojego 50 ccm. chcę wstawić dokładnie ten wentylator xd ale efekty sprawdzę chyba dopiero na nowy sezon + jakoś mi ostatnio umyka żeby ruszyć dupe i to robić ;/

spaceman - 16-01-2014 17:07:57

Yhm ale gdzie ten wentylator dokładnie wstawić?:) i na jakiej zasadzie by to zwiększyło moc ? I jak by się miało do tego spalanie? A jaki eefekt masz na myśli w cylindrze ?

Guildos - 16-01-2014 17:10:31

Do filtra powietrza, więcej tlenu = mocniejszy wybuch, tak jak w zwykłym turbo tylko źródło zasilania inne ;p jak masz wtrysk to bez zmian, jak gaźnik to mogłoby zwiększyć, bo będzie mocny ciąg ale wszytsko da się wyregulować xd Ogl. to jest taki mój trochę bardziej prototypowy pomysł, ale to nie oznacza, że nie może wypalić xd

spaceman - 16-01-2014 17:33:37

Spróbuje :) a jeszcze jakieś pomysły ?

Guildos - 16-01-2014 17:35:40

Z gasboxem mozesz pokombinować, żeby była lepsza rekacje na manetke ale z turbo sie może trochę gryźć, ogl. pomysłów mam dużo, tylko sorry juz nie dzisiaj bo padam poprostu ;p

spaceman - 16-01-2014 17:43:37

Ok to czekam jeszcze na pomysły i od przyszłego tyg spróbuje je powoli realizować :)

www.onlinenaruto.pun.pl www.narutoogra.pun.pl www.forsakenangels.pun.pl www.l2espada.pun.pl www.avatar-legenda-anga-gra.pun.pl